Verzenden en retour
We streven ernaar om je bestelling binnen 1 tot 3 werkdagen naar je op te sturen. Gaat het verzenden toch wat langer duren? Dan ontvang je van ons altijd een e-mail met nadere informatie.
Een armband dat we speciaal voor jou maken proberen we altijd binnen 1 week klaar te hebben voor verzending.
Verzending
Om onze pakketjes zo veilig mogelijk te versturen, werken we samen met PostNl.
Afhankelijk van het gewicht en de afmeting worden de producten verstuurd als brievenbuspakketjes of pakketten.
De verzendkosten zijn hierdoor afhankelijk van je bestelling. Bij het afrekenen worden de verzendkosten weergegeven.
De kosten variëren tussen de €4,50 en €7,00.
Vanaf €50,- zijn de verzendkosten gratis.
Vermist pakket
Helaas gebeurt het soms dat een pakket vermist raakt. Ook komt het voor dat een pakket door de vervoerder wel als afgeleverd wordt gemeld, maar dat jij niets hebt ontvangen. Hele vervelende situaties, waar echt helemaal niemand om vraagt en al helemaal niet blij van wordt. Van een vermissing is pas sprake als een pakket 7 dagen of langer onderweg is.
Wij stellen altijd alles in het werk om een vermissing naar volle tevredenheid op te lossen en jou als consument schadeloos te stellen. Maar we hebben hierbij ook wat dingen van jou nodig:
- als eerste vragen we je om ons in de gelegenheid te stellen om te onderzoeken wat er is gebeurd met je bestelling, en hierin medewerking te verlenen en begrip te tonen. Wij zijn in grote mate afhankelijk van de procedures bij de vervoerder omtrent vermissingen;
- wij vragen je om altijd eerst navraag te doen bij je directe buren of zij mogelijk het pakket voor je hebben aangenomen. Deze vraag komt ook altijd vanuit de vervoerder bij een vermissingsonderzoek;
- levert die navraag niets op, dan kunnen wij een onderzoek laten instellen bij de vervoerder. Dit kan pas na 7 dagen.Regelmatig duikt een pakket namelijk nog ergens op. Wij kunnen deze wachttijd van 7 dagen niet beïnvloeden, dit is policy vanuit de vervoerder;
- om het onderzoek in te kunnen stellen hebben wij een ondertekende ontvangersverklaring van je nodig. Hierop verklaar je formeel het pakket niet te hebben ontvangen. Wij sturen jou dit formulier, jij retourneert het ook weer aan ons. Wij sturen het vervolgens naar de vervoerder. Zonder dit formulier kunnen wij geen onderzoek in laten stellen en de vermissing dus ook niet voor je oplossen. Oftewel: zonder dit formulier is er geen terugbetaling of nieuwe levering mogelijk;
- na ontvangst van het formulier wordt door de vervoerder een onderzoek ingesteld. Zij zullen o.a. bij de chauffeur of bezorger navraag doen. Hoe lang dit onderzoek duurt wisselt van enkele dagen tot enkele weken. Wij hebben hier geen invloed op.
- als het pakket niet meer wordt gelokaliseerd, dan ontvang je vanuit ons een terugbetaling of een nieuwe levering van je bestelling. De keuze tot terugbetaling of opnieuw leveren ligt te allen tijde bij ons;
- wij gaan pas over tot terugbetaling of een nieuwe levering na afronding van het onderzoek door de vervoerder. Dit betekent in de praktijk dat je soms dus enkele weken moet wachten op volledige afhandeling van je bestelling;
- bij vermoeden van fraude of onjuiste/onvolledige informatieverstrekking behouden wij ons het recht voor toekomstige bestellingen zonder opgaaf van reden te annuleren. Bij aantoonbare fraude doen wij altijd aangifte bij de politie.
Goed om te weten: als webshop stellen wij jou schadeloos, maar de vervoerder vergoed aan ons alleen de gemaakte verzendkosten. De waarde van het pakket zijn wij dus kwijt. Dit geldt ook als de vervoerder het pakket aantoonbaar niet of foutief heeft geleverd.
Wij krijgen alleen een vergoeding van een klein percentage van de bestelling wanneer deze verzekerd is verzonden, iets wat zelden of nooit gebeurt gezien de gemiddelde waarde van onze pakketten. Om deze reden zijn wij dan ook genoodzaakt om het onderzoek af te wachten. We rekenen op je begrip en medewerking! Bij het plaatsen van je bestelling ga je akkoord met onze Algemene Voorwaarden, waar deze bepalingen omtrent vermissingen onderdeel van zijn.
Retour
Is jouw aankoop niet helemaal naar wens? Je mag het altijd binnen 14 dagen naar ons retourneren. Stuur eerst een mail naar info@guiding-stones.nl met jouw bestelnummer en waarom je het wilt retourneren. Je ontvangt van ons een retourformulier, deze kan je bij het pakket voegen. Hiermee kunnen we de retournering goed afhandelen.
Na aanmelding van je retour heb je 14 dagen de tijd om je aankoop daadwerkelijk te retourneren. Verstuur het pakket altijd met een Track & Tracecode. Indien je alle producten retour stuurt krijg je binnen 14 dagen het gehele aankoopbedrag inclusief verzendkosten retour. Retourkosten zijn wel voor eigen rekening.
Beschadigde of verdwenen retourzendingen kunnen wij niet terugbetalen.
Uitzonderingen: Bestellingen die speciaal voor jou zijn gemaakt kunnen helaas niet geretourneerd worden. De verkoop is hiermee na een succesvolle betaling definitief.